CaaS er det nyeste X-as-a-Service koncept. Hver dag kommer der nye abonnements koncepter til verden. Noget af det nyeste er CaaS som står for City as a Service. Det er byen Helsinki der har lanceret denne abonnementsform i et forsøg på at reklamerer for sig selv. Den nye abonnementstjeneste for digital livsstil er en humoristisk kampagne for byen, der ønsker at tiltrække tech-talent til den finske hovedstad.
Kampagnen City as a Service – CaaS – er et samarbejde mellem Helsinki City og en række topteknologiske virksomheder, der leder efter expats for at besætte deres åbne positioner. Hjemmesiden er rettet mod højt kvalificerede teknikere, som Helsinki ønsker skal blive en del af “over 600.000 daglige brugere” – med henvisning til dens befolkningstal.
Det overbevisende websted indeholder en betagende video, der indeholder alle fordele, byen har at byde på, plus borgmesteren i Helsinki, der optræder i rollen som ”CEO”. Mens voice-over nævner de tekniske “bugs”, såsom “vintermørke, natløse nætter om sommeren, en flad skyline uden skyskrabere og tavse lokale, der sidder i saunaer”, afbryder borgmesteren, at disse faktisk er “nøje overvejede funktioner ”.
Siden tilbyder en gratis “livsændrende demo-oplevelse”, som alle kan ansøge om. De heldige vindere får chancen for at tage en tre-dages tur til Helsinki i november ved at deltage i verdens førende tech-begivenhed Slush, der er sponsor for kampagnen.
Det bliver interessant at se om CaaS bliver et abonnementskoncept som vil vokse og flere byer vil forsøge sig. Uanset er det godt set af Helsinki at lave et underholdende indslag i tidens abonnementstrend.
Har din virksomhed behov for at blive en del af abonnementsøkonomien men har brug for rådgivning eller sparring kompetencer i processen så kontakt os på ssj@thesubscribers.dk.
No responses yet