Buyer Personas Playbook er lavet til dig der er ansvarlig for kunderne i din abonnementsvirksomhed. Men ikke alle kunder passer til jeres produkt eller service. Det er derfor vigtig at I udarbejder konkrete Buyer Personas (Kundeprofiler) på hvordan den ideale kunde se ud. Måske har I opdaget at det ikke er så enkelt som man skulle tro, men fortvivl ikke for via denne Playbook hjælper vi jer på vej.

Er du klar over hvordan ideal kunden ser ud for din abonnementsforretning? Hvis ja hvor meget ved du så om denne profil? Hvis nej så har du måske noget potentiale som ikke udnyttes fuld ud. 

Buyer Personas eller ideale kundeprofiler er fiktive, generelle repræsentationer af dine ideelle kunder. De hjælper dig med at forstå dine kunder (og potentielle kunder) bedre.  Når du har dette overblik vil gøre det lettere for dig at skræddersy indhold til de forskellige behov.

De stærkeste buyer personas er baseret på markedsundersøgelser såvel som på indsigt, du indsamler fra dit faktiske kundegrundlag (gennem undersøgelser, interviews osv.). Afhængig af din virksomhed kan du have så få som en eller to profiler eller en her række som 10 eller 20.

Din nuværende kundebase er et godt sted at starte med dine undersøgelser. De allerede har købt dit produkt og engageret sig i dit abonnementsprodukt. Nogle af dem vil sandsynligvis eksemplificere hvordan dine ideale Buyer Personas ser ud.

Men pas på med udelukkende at tale med personer, der elsker dit abonnementsprodukt. Kunder, der er utilfredse med dit produkt eller service, viser andre mønstre. Det hjælper dig med at danne dig en solid forståelse af hvordan en ”negativ” Buyer Personas ser ud. Du ønsker jo ikke at bruge tid eller ressourcer på at få en masse kunde som dit produkt alligevel ikke passer til.

Vi håber med vores Buyer Personas Playbook at give dig noget inspiration til hvordan du kan arbejde med hvordan dine kundeprofiler ser ud.

Buyer Personas Playbook

FREE DOWNLOAD

Send download link to:

Tilmeld dig og få information når The Subscribers har spændende nyt at fortælle om at bygge og drive en abonnementsforretning. Du kan til erhverv tid afmelde dig igen. Hilsen The Subscribers